Het Zondagochtend Concert

De AVRO en Het Concertgebouw zijn verantwoordelijk voor de programmering van Het Zondagochtend Concert. Deze concertserie staat bekend om toegankelijke muziek uitgevoerd door topsolisten, -orkesten en -ensembles in een concerten van een uur. Voorafgaand aan een concert is een voorprogramma in de Spiegelzaal. Dankzij het gevarieerde concertaanbod is er voor elk wat wils.

Klik hier om de brochure van seizoen 2013-2014 in zijn geheel te bekijken 

Media
Het Zondagochtend Concert
Het Concertgebouw
Muziekcentrum van de Omroep

 

 

Het Zondagochtend Concert: ensemble Oxalys

Dit concert is nog 89 dagen te beluisteren in het

Alle leden van het Vlaamse ensemble Oxalys hebben individuele internationale carrières. Toch wijst de muziek hen altijd weer de weg naar hetzelfde podium. Al meer dan twintig jaar draagt Oxalys de Europese muziekgeschiedenis vanaf de Verlichting uit. Franz Schubert is daarin een sleutelfiguur.

Schuberts Strijktrio is weliswaar incompleet, maar daarom niet minder bijzonder. Het neo-classicistische begin ademt optimisme. De slechts 39 maten van het tweede deel trekken de luisteraar de melancholieke negentiende eeuw in.

Johannes Brahms had zich eigenlijk voorgenomen het rustiger aan te doen. Toen hoorde hij Richard Mühlfeld spelen. Deze klarinettist maakt zo'n grote indruk dat Brahms onmiddellijk werken voor hem wilde componeren. Zeker het Klarinetkwintet zou een hoogtepunt in Brahms’ oeuvre worden. Warm en melodieus converseren de klarinet en de vier strijkinstrumenten. Het Klarinetkwintet klinkt vertrouwd zonder een moment voorspelbaar te worden.

Concert informatie

  1. Schubert, Franz: Strijktrio D.471 in Bes gr.t.
  2. Brahms, Johannes: Klarinetkwintet, op.115 in b kl.t. - compleet
  3. Busoni, Ferruccio: Suite voor klarinet en strijkkwartet - deel I, "Andantino" (Arr.)

Het Zondagochtend Concert: Meagan Miller en Radio Filharmonisch Orkest o.l.v. Jun Märkl

Dit concert is nog 82 dagen te beluisteren in het

Richard Strauss begeleidde regelmatig zijn vrouw Pauline, sopraan, tijdens optredens. Dan zong ze werk dat hij voor haar schreef. Als huwelijkscadeau gaf hij haar de gevarieerde Vier Lieder, opus 27. In Cäcilie wordt heel wat afgekust, gefluisterd en gestreeld. Het lied Morgen drukt een diep vertrouwen in de liefde uit. Somber en donker, maar ook hoopvol is Ruhe, meine Seele. Ook Strauss’ andere orkestliederen, vaak bijna aria’s, koppelen nostalgische beelden aan extatische.

De intense orkestliederen worden gezongen door sopraan Meagan Miller. Al even intens is Franz Liszts Prometheus, een dramatisch en turbulent symfonisch gedicht over de mythische held die het vuur van de goden stal. Claude Debussy geeft in Ibéria zijn visie op Spanje. Hij schetst broeierige nachten, de kronkelende steegjes en uitbundige feesten. Feilloos voert hij de luisteraar mee naar een land waar hij slechts één keer enkele uren is geweest.

Concert informatie

  1. Strauss, Richard: Liederen voor zangstem en orkest (3), op.29 - nr.1, "Traum durch die Dämmerung"
  2. Strauss, Richard: Liederen voor zangstem en orkest (4), op.27 - nr.1, "Ruhe, meine Seele"
  3. Liszt, Franz: Poème symphonique nr.5, S.99, "Prometheus
  4. Strauss, Richard: Liederen voor zangstem en orkest (6), op.37 - nr.4, "Mein Auge"
  5. Debussy, Claude: Images voor orkest ; Ibéria - compleet
  6. Strauss, Richard: Liederen voor zangstem en orkest (8), op.10 - nr.8, "Allerseelen"
  7. Strauss, Richard: Liederen voor zangstem en orkest (4), op.27 - nr.4, "Morgen"
  8. Strauss, Richard: Liederen voor zangstem en orkest (8), op.10 - nr.1, "Zueignung"
  9. Strauss, Richard: Liederen voor zangstem en orkest (4), op.27 - nr.2, "Cäcilie"

Het Zondagochtend Concert: pianist Boris Giltburg en Casco Phil o.l.v. Ben Haembouts

Dit concert is nog 75 dagen te beluisteren in het

2013 is een topjaar voor pianist Boris Giltburg. Hij wint het Koningin Elisabeth Concours. De Israëlische Giltburg reist sindsdien langs vele internationale orkesten. Hier is hij te gast bij Casco Phil, de voormalige Belgische Kamerfilharmonie. Samen met dirigent Benjamin Haemhouts spelen ze Mozarts Pianoconcert nr. 24. Misschien wel Mozarts meest vernieuwende en vooruitstrevende concert voor piano en orkest. Het werk was een grote inspiratie voor Beethoven

Zeven jaar eerder componeerde Mozart zijn Symfonie nr. 33. Een symfonie in opdracht van de Salzburgse aartsbisschop Colloredo. Mozart schreef het werk met frisse tegenzin... Hij vond Colloredo een slavendrijver en zou letterlijk met een schop onder zijn kont ontslagen worden. Om het te vieren voegde hij een fris menuet toe aan de vitale symfonie.

Concert informatie

  1. Mozart, Wolfgang Amadeus: Concert voor piano en orkest nr.24, KV.491 in c kl.t. - compleet
  2. Mozart, Wolfgang Amadeus: Symfonie nr.33, KV.319 in Bes gr.t. - compleet

Het Zondagochtend Concert: pianist Roger Muraro en philharmonie zuidnederland o.l.v. Kees Bakels

Dit concert is nog 69 dagen te beluisteren in het

De philharmonie zuidnederland speelt onder leiding van Kees Bakels philharmonie zuidnederland muziek van de grote impressionisten Claude Debussy en Maurice Ravel.

La Mer van Debussy verbeeldt de mysterieuze band tussen natuur en fantasie. Daphnis et Chloé van Ravel bevat een van de allermooiste climaxen die ooit voor orkest zijn geschreven.

Met de muziek van deze grote impressionisten laat philharmonie zuidnederland zien dat het een rijk en fijnzinnig klankpalet in huis heeft. La Mer refereert vooral symbolisch aan de zee. Een onstuitbare stroom muzikale gedachten, als een oneindig beweeglijke zee in een ongrijpbaar decor. Debussy achtte zijn herinneringen aan de zee - hij was zoon van een zeeman - 'meer waard dan de werkelijkheid'. Daphnis et Chloé is al net zo betoverend.

César Francks Variations symphoniques zijn eigenlijk een pianoconcert. Maar de spanningsboog die een concert normaal heeft ontbreekt. In plaats daarvan kleurt Franck een klagende melodie steeds anders in. Pianist Roger Muraro is solist in de Variations symphoniques

De philharmonie zuidnederland komt voort uit het samengaan van het voormalig Brabants Orkest en Limburgs Symfonie Orkest.

 

Concert informatie

  1. Franck, César: Variations symphoniques
  2. Debussy, Claude: La mer - compleet
  3. Ravel, Maurice: Daphnis et Chloé ; Suite nr.2 - compleet

Het Zondagochtend Concert: Le Concert Olympique, sopraan Lenneke Ruiten en pianist Francois-Frédéric Guy o.l.v. Jan Caeyers

Dit concert is nog 62 dagen te beluisteren in het

Sopraan Lenneke Ruiten wordt bejubeld om haar vertolkingen van werk van Wolfgang Amadeus Mozart. Na een seizoen te hebben geschitterd in Salzburg is ze terug in Nederland. In dit concert moet Mozart het even zonder haar doen. We horen alleen zijn majestueuze instrumentale Ouverture van La Clemenza di Tito.

Ruiten zingt de rol van Deidamia in Ah! perfido!, een concert-aria van Ludwig van Beethoven. Deidamia is de minnares van Achilles. Als hij naar Troje vertrekt voelt ze zich bedrogen. In een mozartiaanse klaagzang krijgt hij ervan langs. Hoewel: ‘Spaar zijn hart, tref het mijne.’

De afgelopen jaren nam François-Frédéric Guy alle pianoconcerten en sonates van Beethoven op. De Franse pianist krijgt veel lof voor zijn verfrissende en dynamische benadering van Beethoven. Vandaag speelt hij diens Tweede pianoconcert. Een werk dat Beethoven zelf veel uitvoerde, hij kon er volop zijn virtuoze kwaliteiten mee tonen aan het publiek. Het vroege Tweede pianoconcert bezit al een vleugje van het drama dat Beethovens latere werken zou kenmerken.

Concert informatie

  1. Mozart, Wolfgang Amadeus: La clemenza di Tito KV.621 ; Ouverture
  2. Beethoven, Ludwig van: Ah perfido!, op.65
  3. Beethoven, Ludwig van: Concert voor piano en orkest nr.2, op.19 in Bes gr.t. - compleet

Het Zondagochtend Concert: Residentie Orkest met Christian Zacharias

Dit concert is nog 54 dagen te beluisteren in het

In de pianoconcerten van Mozart is Christian Zacharias wel thuis. De Duitse pianist nam ze ooit allemaal op en won daar heel wat prijzen mee; een Diapson d'Or, een Choc du Monde en een ECHO Klassik Award. Dus niet zo vreemd dat de Oostenrijkse componist vaak de kop opsteekt in de programma's van de pianist. Mozart's 23e Pianoconcert speelt hij hier met het Residentie Orkest om de toetsen vervolgens in te ruilen voor een dirigeerstok en het Haagse orkest door Haydn's Symfonie nr 104 "De Londense" heen te begeleiden.

Concert informatie

  1. Mozart, Wolfgang Amadeus: Concert voor piano en orkest nr.23, KV.488 in A gr.t. - compleet
  2. Haydn, Joseph: Symfonie nr.104 in D gr.t., "Londen" - compleet

Het Zondagochtend Concert: The Gents o.l.v. Peter Dijkstra

Dit concert is nog 48 dagen te beluisteren in het

De zestien mannenstemmen van The Gents creëren samen de bijzondere klankkleur. Tijdens dit Zondagochtend Concert zijn ze te horen in het programma Heaven.

Naast een wereldpremière van Anders Hillborg zingen de Gents bekende spirituals. Bovendien ook nog fijne popklassiekers van Billy Joel en de Beatles. En Eric Whitacre’s Lux aurumque, geschreven voor een internetkoor uit 185 landen. The Gents doen het driedimensionaal over. Hun Heaven is er een op aarde.

Van Samuel Barber klinken twee werken.  Het spookachtige en sinistere A Stopwatch and an Ordnance Map. Het lied speelt te midden van de gruwelijkheden van de Spaanse burgeroorlog. In Heaven-haven laat Barber een heel andere kant van het vocale spectrum horen. Delicaat en etherisch.

Concert informatie

  1. Sandström, Sven-David: Kyrie (1984) + Agnus Dei (1981)
  2. Engquist, Christian: It is so peaceful here
  3. Lauridsen, Morten: Lux aeterna, 1997 ; O nata lux
  4. Willis, Wallace: Swing low, sweet chariot
  5. Barber, Samuel: A stopwatch and an ordnance map, op.15
  6. Barber, Samuel: Liederen voor zangstem en piano (4), op.13 - nr.1, " A nun takes the veil"
  7. Biebl, Franz: Ave Maria, 1964
  8. Whitacre, Eric: Lux aurumque
  9. Willis, Wallace: Steal away to Jesus
  10. Hogan, Moses: Every time I feel the Spirit
  11. McCartney, Paul: Here, there and everywhere
  12. Joel, Billy: And so it goes
  13. Shaw, Kirby: Plenty good room
  14. Wine, Toni: Groovy kind of love

Het Zondagochtend Concert: Radio Filharmonisch Orkest o.l.v. Peter Eötvös

Dit concert is nog 38 dagen te beluisteren in het

Een Hongaarse ochtend met drie Hongaren.

Zoltán Kodály keert in 1933 met Dansen uit Galánta terug naar zijn jeugd. Zijn vader was stationschef in het Hongaarse Galanta. ‘De zeven mooiste jaren van mijn kindertijd’, zei Kodály erover. Hij leerde er de zigeunermuziek kennen en zelf de cello bespelen. Al die elementen vormen de basis voor Dansen uit Galánta. Het Hongaarse aspect zou altijd centraal staan in zijn werk.

Met zijn vriend Bela Bartók en een opnameapparaat reisde Kodály rond om de muziek in kaart te brengen. Ze namen duizenden Hongaarse volksliedjes en dansen op. Op een van die reizen hoorde Bartók in Transsylvanië de doedelzak. Zijn herinneringen daaraan komen terug in het slotdeel van zijn Concert voor orkest. Hij begon aan het werk in een Amerikaans ziekenhuis, waar hij behandeld werd voor leukemie. Het Concert gaf hem genoeg energie om thuis verder te werken. Oost en west komen samen in Bartóks laatste voltooide compositie. Zijn moederland, ook dat van dirigent Peter Eötvös, vormt het hart van een werk vol heimwee.

Concert informatie

  1. Kodály, Zoltán: Dansen voor orkest, "Dansen uit Galánta" - compleet
  2. Bartók, Béla: Concert voor orkest Sz.116 - compleet

Het Zondagochtend Concert: fluitiste Emily Beynon, harpiste Godelieve Schrama en Concertgebouw Kamerorkest

Dit concert is nog 31 dagen te beluisteren in het

In Mozarts tijd is de harp nog volop in ontwikkeling. Zijn Fluit-harpconcert is dan ook een noviteit. Voor het publiek, en voor de componist zelf.

Mozart componeert het in Parijs voor één van zijn opdrachtgevers. Die wil graag samen met zijn dochter muziek maken. Mozart componeert een ingenieus gesprek tussen fluit en harp, waar soms zelfs het orkest stil van wordt. Mozarts opdrachtgever trouwens ook. Die ‘vergeet’ te betalen!

Harpiste Godelieve Schrama en fluitiste Emily Beynon zijn de solisten.

Concert informatie

  1. Mozart, Wolfgang Amadeus: Concert voor fluit, harp en orkest KV.299 (297c) in C gr.t. - compleet
  2. Mozart, Wolfgang Amadeus: Symfonie nr.29, KV.201 in A gr.t. - compleet
  3. Mozart, Wolfgang Amadeus: Divertimento voor strijkers KV.136 (125a) in D gr.t. - deel III, "Presto"

Het Zondagochtend Concert: Radio Filharmonisch Orkest en hoornist Stefan Dohr o.l.v. Alexander Vedernikov

Dit concert is nog 24 dagen te beluisteren in het

Richard Strauss musiceert en componeert als kind al. Toch gaat hij filosofie en kunstgeschiedenis studeren. Maar al gauw maakt hij de overstap; hij wil dirigent worden. Hij richt zich op een carrière in de muziek en schrijft als hij achttien jaar oud is het Eerste hoornconcert. Hij schrijft het met zijn vader, die hoornist is, in gedachten, maar hij vindt de solopartij te ingenieus voor hemzelf. Het werk benadrukt het heldhaftige en het lyrische dat de hoorn kan verklanken.

Dmitri Sjostakovitsj schrijft soms werken waar het communistische regime achter staat en soms juist niet. Zijn Zesde symfonie is de 'foute' opvolger van zijn geprezen Vijfde symfonie. Het stuk begint ongewoon traag en introvert. Dat is niet hoe het 'hoort'. Daarna volgen twee korte satirische delen. Met het slot is de componist zelf het meest blij:

"Een volbloeds, liederlijke galop, als in een music-hall."
- Dmitri Sjostakovitsj -

Stalin vindt het maar niks. Ook werk van Smetana wordt door hem in de ban gedaan. Wie de op en top Tsjechische ouverture De verkochte bruid hoort, snapt waarom.

Concert informatie

  1. Smetana, Bedrich: De verkochte bruid ; Ouverture
  2. Strauss, Richard: Concert voor hoorn en orkest nr.1, op.11 in Es gr.t. - compleet
  3. Sjostakovitsj, Dmitri: Symfonie nr.6, op.54 in b kl.t. - compleet

Het Zondagochtend Concert: Mantova Kamerorkest o.l.v. Alexander Lonquich, piano

Dit concert is nog 17 dagen te beluisteren in het

Als Dmitri Sjostakovitsj zijn Eerste pianoconcert uitvoerde, vroeg altijd aan de trompettist om dichtbij te komen staan. Zo kwam de puntige dialoog tussen piano en trompet nog beter tot zijn recht.

In dit springerige, enigszins kluchtige werk fungeert de trompet als secondant. Sjostakovitsj schreef een meer dan virtuoze pianopartij, hier gespeeld door Alexander Lonquich.

In Franz Schuberts Vijfde symfonie verwisselt Lonquich de rol van pianist voor die van dirigent. De Vijfde is Schuberts eerste volwassen symfonie. Hij componeerde het voor vrij klein orkest. Het stuk zou de bijnaam ‘Symfonie zonder trompetten en pauken’ krijgen. Goed te horen is dat Schubert in deze periode van zijn leven, rond 1816, geobsedeerd was door zijn idool Mozart. De symfonie borrelt van levenslust. Schubert stond op het punt op kamers te gaan en te stoppen als onderwijzer van ‘kleine etters’. Vrijheid en blijheid in vier delen.

Concert informatie

  1. Sjostakovitsj, Dmitri: Concert voor piano, trompet en strijkorkest nr.1, op.35 in c kl.t. - compleet
  2. Schubert, Franz: Symfonie nr.5, D.485 in Bes gr.t. - compleet
  3. Mozart, Wolfgang Amadeus: Symfonie nr.40, KV.550 in g kl.t. - deel III, "Menuetto & Trio (Allegretto)"

Het Zondagochtend Concert: Violist Vesko Eschkenazy, hoornist Jasper de Waal en pianiste Marietta Petkova

Dit concert is nog 11 dagen te beluisteren in het

1865 was geen makkelijk jaar voor Johannes Brahms. Zijn moeder, met wie hij een hechte band had, stierf. Zijn Hoorntrio is zeker therapeutisch te noemen. Brahms koos voor de natuurhoorn, die hij zelf als kind bespeelde. Het instrument klinkt somberder en melancholieker dan de hoorn met kleppen. Maar behalve veel verdriet verwerkte Brahms ook gelukkige herinneringen aan zijn moeder in het Hoorntrio. Deel vier eindigt zelfs met een lichtpuntje. Lag er misschien weer geluk in het verschiet voor de componist?

In Brahms spelen Vesko Eschkenazy, Jasper de Waal en Marietta Petkova samen. Voor de andere stukken splitst het trio zich op. Eshkenazy, concertmeester van het Koninklijk Concertgebouworkest, waagt zich aan Debussy’s laatste werk. Een melancholieke maar ook lichte overdenking, waarin piano en viool elkaar constant uitdagen. Het concert opent met Villanelle voor hoorn en piano. Dukas presenteert een fantasierijke staalkaart van alles wat maar mogelijk is op de hoorn.

Concert informatie

  1. Mozart, Wolfgang Amadeus: Sonate voor viool en piano KV.304 (300c) in e kl.t. - compleet
  2. Debussy, Claude: Sonate voor viool en piano, 1917 - compleet
  3. Brahms, Johannes: Trio voor piano, hoorn en viool, op.40 in Es gr.t. - compleet

Het Zondagochtend Concert: Concerto Köln

Dit concert is nog 4 dagen te beluisteren in het

De Barokspecialisten van Concerto Köln spelen twee van de Brandenburgse concerten van Johann Sebastian Bach.  Ze staan te boek als de hoogtepunten van instrumentale barokmuziek de zes Brandenburgse concerten. Ze zijn extreem compact en helder en tegelijkertijd ook extreem gevarieerd en virtuoos. Het Vierde Brandenburgse concert is bijna een wedstrijd tussen viool en blokfluiten, het Vijfde een uitdaging voor zelfs de beste klavecinisten. Zulke goede musici had de Markgraaf van Brandenburg, aan wie Bach de stukken opdraagt, niet in huis. De bladmuziek blijft tot zijn dood ongebruikt in de kast liggen.

Daarnaast ook Concerti van Antonio Vivaldi en van de onterecht vergeten Evaristo Felice Dall’Abaco, die nog aan het Nederlandse hof werkte. Mooi materiaal voor Concerto Köln.

Concert informatie

  1. Avison, Charles: Concerto grosso nr.6 in D gr.t. "after Domenico Scarlatti" - compleet
  2. Dall'Abaco, Evaristo Felice: Concerto a più istrumenti, op.5 nr.3 in e kl.t. - compleet
  3. Bach, Johann Sebastian: Brandenburgs concert nr.4, BWV.1049 in G gr.t. - compleet
  4. Bach, Johann Sebastian: Brandenburgs concert nr.5, BWV.1050 in D gr.t. - compleet
  5. Vivaldi, Antonio: Concert voor strijkorkest RV.156 in g kl.t. - deel I, "Allegro"

Het Zondagochtend Concert: Choir of St. John’s College

Dit concert is nog -24 dagen te beluisteren in het

Het Choir of St. John’s College wordt vermoedelijk rond 1670 opgericht. Sindsdien wordt er dagelijks gezongen in de kapel te Cambridge. Het koor bestaat uit jongens en jonge mannen die aan het college verbonden zijn. Het koor reist de wereld rond met een repertoire dat vijf eeuwen beslaat. In dit ultiem Engelse Kerstconcert komen de mooiste 'carols' aan bod. Te beginnen met het zestiende-eeuwse Videte miraculum van Thomas Tallis, huiscomponist onder vier Engelse monarchen.

Van Benjamin Britten zingt het koor de cyclus A Ceremony of Carols uit 1942. Door groot toeval ontstaan. Britten reisde per boot van de Verenigde Staten naar huis en verveelde zich enorm. Tijdens een tussenstop in Nova Scotia kocht hij een boekje met Middel-Engelse teksten. Al was het maart, Britten zette zich onmiddellijk aan de 'carols', zijn eerste werk voor jongenskoor. De ongebruikelijke combinatie van harp en koor is intens én intiem.

Concert informatie

  1. Anoniem: I saw three ships
  2. Tallis, Thomas: Videte miraculum
  3. Anoniem: Silent night + Ding dong! Merrily on high
  4. Drake, Harold: In the bleak midwinter
  5. Anoniem: O come, all ye faithful
  6. Anoniem: Jingle bells
  7. Britten, Benjamin: A ceremony of carols, op.28 - compleet

Het Zondagochtend Concert: Dmitry Sitkovetsky, Yuri Zhislin en Luigi Piovani spelen Bach

Dit concert is nog 19 dagen te beluisteren in het

Violist Dmitri Sitkovetsky laat zich niet makkelijk in een hokje stoppen: hij dirigeert, arrangeert en leidde de afgelopen jaren diverse festivals. In dit programma speelt hij samen met violist Yuri Zhislin en cellist Luigi Piovani bewerkingen die hij zelf maakte van Sinfonia's en Goldberg variaties van Johann Sebastian Bach.

Concert informatie

  1. Bach, Johann Sebastian: Sinfonia's voor klavecimbel (15), BWV.787-801 ; Sel. (Arr.)
  2. Bach, Johann Sebastian: Goldberg-variaties BWV.988 - compleet (Arr.)

Het Zondagochtend Concert: Violist Tjeerd Top en harpiste Lavinia Meijer

Dit concert is nog 54 dagen te beluisteren in het

Het bijzondere en succesvolle Nederlandse duo Tjeerd Top en Lavinia Meijer kiest een fantasierijk programma.

Op de lessenaars onder andere de Fantasie voor viool en harp van Camille Saint-Saëns, welke hij schrijft als hij op 72 jarige leeftijd tijdens een verblijf aan de Italiaanse Riviera.
In het wereldberoemde Spiegel im Spiegel van Arvo Pärt wordt de als klokken klinkende pianopartij vertolkt door de harp. En de Nederlandse componist Joey Roukens neemt de luisteraar met zijn werk Voyage on Gentle Waves mee op een dromerige reis met een stormachtige einde.

Media
Programmaboekje Het Zondagochtend Concert 24 april 2011

Concert informatie

  1. Roukens, Joey: Voyage on Gentle Waves
  2. Pärt, Arvo: Spiegel im Spiegel (1978) (Arr.)
  3. Saint-Saëns, Camille: Fantasie voor viool en harp, op.124
  4. Verdalle, Gabriel: Larmes et rires, op.32
  5. Falla, Manuel de: Suite populaire espagnole - compleet (Arr.)

Het Zondagochtend Concert: Osiris Trio

Dit concert is nog 66 dagen te beluisteren in het

Het Osiris Trio opent dit concert met het recente werk van Theo Loevendie, Ackermusic en eindigt met het prachtige Tweede Pianotrio van Felix Mendelssohn-Bartholdy. Een reis door de tijd dus met dit Nederlandse trio.

Concert informatie

  1. Loevendie, Theo: Ackermusic
  2. Martin, Frank: Trio voor piano, viool en cello, "Trio sur des mélodies populaires irlandaises"
  3. Mendelssohn-Bartholdy, Felix: Pianotrio nr.2, op.66 in c kl.t. - compleet